Jump to content
Sign in to follow this  
Pips

Oružje od rakije pa do čakije...

Recommended Posts

Hr. piloti i novinari u posjeti dvjema avio bazama u Izraelu gdje su domaćini izložili F-16 (Barak i Brakeet) avione koje bi Hr. trebala kupiti.

29wo5jt.jpg

2wqc28k.jpg

 

  • Baš si srce 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Laza" kaže da je to odlična kupovina i posao uopšte. Kaže da su u Izraelu avioni maximalno održavani i da imaju odličnu elektroniku u nekim segmentima čak i bolju od Američke.

F-16 avioni koji su kupljeni, već su sada 4+ generacija za razliku od srpskih Mig-29 koji bi tek trebalo da se modernizuju na 4+ generaciju pod uslovom da je tako dogovoreno, jer se stepen modernizacije kod migova još uvek ne zna tačno.

  • Baš si srce 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Video je iz 2014-ste ali mislim da lepo opisuje "masinu"

 

 

Edited by ralesm1989
Editovano na zahtev - korigovan link.
  • Baš si srce 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim da gledam ove vaše slike, a u samo oružje se ne razumem. Samo da kažem da je dobro što je Pips ovde za ovu temu, a nadam se da će i Draža doći, i on je na onom forumu bio pored Pipsa neko ko je držao i obogaćivao ovu temu. Nadam se da će biti tako i ovde. :)

Btw, sjajan naziv za temu! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Paprone said:

"Laza" kaže da je to odlična kupovina i posao uopšte. Kaže da su u Izraelu avioni maximalno održavani i da imaju odličnu elektroniku u nekim segmentima čak i bolju od Američke.

F-16 avioni koji su kupljeni, već su sada 4+ generacija za razliku od srpskih Mig-29 koji bi tek trebalo da se modernizuju na 4+ generaciju pod uslovom da je tako dogovoreno, jer se stepen modernizacije kod migova još uvek ne zna tačno.

Na papiru bi trebao biti odličan, kakav će biti u praksi ostaje da se vidi. Nakon remonta bi trebali imati još 3000 sati ( vaši Migovi samo 700,) avionika bi trebala biti u rangu modernijih verzija istog aviona  i ogroman skok mada je dosta toga upitno jer su oni već puno toga mijenjali i gazili ih, pitanje koji će paket naoružanja doći i šta će micati, da li idu u prodaju ostalih aviona tog modela itd itd.

Zanimljivo da su danas našeg pilota provozali u avionu koji se razbio prije 13 godina i LM ga je proglasio za otpis ali su ga Izraelci popravili (trebalo im 7 godina.)

ahr.jpg

041kr_zpsa2wyimg5.jpg~original

  • Baš si srce 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Paprone said:

"Laza" kaže da je to odlična kupovina i posao uopšte. Kaže da su u Izraelu avioni maximalno održavani i da imaju odličnu elektroniku u nekim segmentima čak i bolju od Američke.

F-16 avioni koji su kupljeni, već su sada 4+ generacija za razliku od srpskih Mig-29 koji bi tek trebalo da se modernizuju na 4+ generaciju pod uslovom da je tako dogovoreno, jer se stepen modernizacije kod migova još uvek ne zna tačno.

Nikad mi nisu bile jasne te usporedbe HR i SRB... Kog briga što se avioni razlikuju po generacijama? Plaćeni su manje jer realno i vrijede manje. Da li je povoljna kupovina ne znam, ali nekako sumnjam u povoljnost i dobre nemjere na tim razinama. Cilj je okretanje para, a ne ušteda.

Gledam na YT i portalima brdo klipova s naslovima kao "Loše vijesti za Srbiju" ili "Srbija u nevolji", jbt kao da je sredina Hladnog rata i postojimo samo mi... Kao da će se ikad išta od toga upotrijebiti u sukobu koji oni zamišljaju...

  • Baš si srce 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to sa obje strane bacanje love. Ok mogu razumjeti kako moramo imati pokoji avion da bi održali borbenu komponentu zrakoplovstvau smislu aviona jer helikopteri su nešto sasvim drugo ze mogu razumjeti da je to jedini način obuke novih vojnih pilota i održavanje vojne pilotske škole no zar onda nije bolje kupiti umjesto 12 recimo  6 ili 8 novih aviona ? Zaštita neba je obična glupost jer ovi avioni ne mogu biti učinkovitiji i ekonomski isplativiji od dobre protuzračne obrane a što se tiće rata....s kime će mo mi pobogu ratovati i pitam se da li i u jednom ratu presudnu ulogu može odigrati 12 starijih aviona? Oni kada nam dođu bit će stari preko 30 godina, proizvođač istih tvrdi da im je životni vjek 30 godina no izraelci jamče oko 150 sati godišnje što je mrvicu iznad minimalnih NATO standarda. Tvrdnja da nema skrivenih troškova je ok i možda ih neće biti po dolasku no teško je očekivati da tokom rada aviona neće nastajati novi skupi kvarovi i troškovi kojih zaista nije bilo u trenutku kupnje. Druga stvar je da od 2019. dosta članica EU povlači svoje F16 iz uporabe i sigurno će se moći naći povoljnijih ponuda od ove izraelske a i biti će djelova dok za ove djelove mogu isporučiti uglavnom izraelci. Oni su te avione dobili sredinom i krajem 80tih a prodaju nam ih jer dobivaju opet nove no traže suho zlato za njih. Ako smo već toliki partneri amerima zar nismo mogli od njih tražiti nekakvu ponudu njihovih f16 starih 15ak do 20 godina? Meni je ovo klasični primjer balkanskog pranja love, mjerenja tko ima veći sa starim kantama sl. kao kada neki prikraćeni likovi uzmu BMW star preko 20 godina stavljaju mu spojlere i sl. gluposti te misle da voze neznam što a na cesti su uglavnom tehnički neispravni. Dok god nema za lijekove za bolesnu djecu, besplatne hrane za gladne u školama, novca za krpanje rupa u zdravstvenom sustavu itd. te dok god nam ljudi kopaju po kontejnerima tražeći način da prežive po meni nam ovako nešto jednostavno nije potrebno za tu lovu.

  • Baš si srce 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, H4NI said:

Nikad mi nisu bile jasne te usporedbe HR i SRB... Kog briga što se avioni razlikuju po generacijama? Plaćeni su manje jer realno i vrijede manje. Da li je povoljna kupovina ne znam, ali nekako sumnjam u povoljnost i dobre nemjere na tim razinama. Cilj je okretanje para, a ne ušteda.

Gledam na YT i portalima brdo klipova s naslovima kao "Loše vijesti za Srbiju" ili "Srbija u nevolji", jbt kao da je sredina Hladnog rata i postojimo samo mi... Kao da će se ikad išta od toga upotrijebiti u sukobu koji oni zamišljaju...

Upoređujem zato što mislim da je Hrvatska napravila bolji posao. Avioni koštaju 400 miliona (na rate 10 godina), dobar deo tog novca ide u robi a sa druge strane su i diplomatske odnose sa Izraelom podigli na visok nivo (a bili su veoma loši u prošlosti), znači kao onaj krojač što jednim udarcem ubije više muva. Sa druge strane, Srbija migove plaća 286 miliona suvog novca za avione koji su lošiji a nivo modernizacije se još ne zna tačno (mačka u džaku) u najboljem slučaju može biti 4+ , pa ih dopreme, pa vrate, pitaj boga šta se tu radi.

  • Baš si srce 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niko tu nije napravio dobar posao niti će ikada napraviti dobar posao ili čak ostvariti svoj interes, mislim naravno na balkanske države nastale prodajom Jugoslavije i koje su sada u ovom svijetu niko i ništa. Jedino što će se imati prilika provozati koji relativno suvremeni avion i to je sve. Apsolutno sve drugo u svezi ovih aviona ili bilo koje vrste drugog stranog naoružanja je samo interes stranih velesila kako da od nas naprave najobičnije topovsko meso.

Slike, opisi, odnosno sama tema su odlični i uvijek ih pratim, a ljudi koji stavljaju ove slike i daju opise naoružanja zaista imaju smisla/šlifa za to i vidi se da su informirani oko toga.

Edited by adisco
čak umjesto ćak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa nisi bas u pravu. Svaka drzava koja zeli imati civilni vazdusni saobracaj iznad svoje teritorije mora imati nesto sto se zove air-policing. Da bi imao ovu "vazdusnu policiju" moras imati borbene-lovacke avione koji su sposobni da identifikuju pretnju i neutralisu je ne daj boze. Za air-policing je minimum potreban dezurni par (na ruskom para) aviona.  Za odrzavanje trenaze jos 2-4 aviona. Za obuku 2-4 aviona. tako dolazimo do cifre od 8-10 aviona. Uz obaveznu remontnu rezervu i steppen ispravnosti od nekih 65-75% minimum potrebnih aviona je 12-16. Ako uzmemo da drzava ima recimo 5 miliona putnika od njih generise minimum 50 miliona evra zarade samo na ime taksi na aerodromima. Na osnovu preleta preko drzave jos toliko (ako su drzave na vazdusnim putevima kao balkanske). Postoji i cist profit od cargo saobracaja koji nije zanemariv. Neto godisnji profit je izmedju 50 i 100 miliona konvertibilnih novcanica. Tu se ne racunaju i ostali vidovi zarade od turizma, troskova koji putnici generisu mimo taksi i sl. Onda dodjemo do toga da ce Srbija za minimum 10-15 godina koliko ovi MiG-ovi leteti zaraditi preko milijardu dolara-evra a potrosila je nesto ispod 300 miliona i imace troskove od verovatno jos toliko za zivotnog veka ovih aviona na ime obuke, odrzavanja, goriva...A u svakom slucaju ima obavezu placanja air-policinga ako ne zeli da ima svoje vazduhoplovstvo i mora platiti nekoj drugoj drzavi da to radi u njeno ime.

Edit: Govoriti o jednoj eskadrili aviona kao bitnoj premoci u nekom ratu izmedju Hrvatske i Srbije bez uplitanja ostalih drzava je smesno. Cak i da jedna od zaracenih stvari nema uopste avione. Tehnicki mislim da je F-16 kompletniji avion od nase verzije MiG-29 medjutim mnogo ce zavisiti i od toga kojim naoruzanjem ce biti naoruzane Hrvatske F-16ce. Koliko vidim za sada su najavljene samo v-v rakete malog dometa. U toj varijanti su bez obzira na elektronsku opremu u nivou nasih MiG-29 cak i malo losiji. Tek nabavkom sofistificiranijeg naoruzanja ce imati prednost.

Edited by 890
  • Baš si srce 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je to. Sad ne znam ko radi air-policing za BiH i Makedoniju ali znam da je Hrvatska ponudila Crnoj Gori uslugu a sobzirom da su obe zemlje u NATO, ima više izgleda nego Srbija.

  • Baš si srce 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hr. nudi i Albaniji AP,  a tu sposobnost će možda imati za 5-8 godina i to ako,. uglavnom glupost i skretanje pozornosti sa starosti aviona i skupoće korištenja i održavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vojni zrakoplov greškom bombardirao tvornicu u Francuskoj

Autor
Tribun.hr
12. travnja 2018.
 
Vojni zrakoplov francuskih zračnih snaga greškom je izbacio bombu bez detonatora na jednu od zgrada tvornice automobilskih dijelova Faurecia u Nogent-sur-Venissonu. Navodni razlog bizarnog incidenta je pogreška u određivanju zemljopisne lokacije.

Incident se dogodio u utorak tijekom popodneva, dok je francuski mlazni lovac Mirage 2000D sudjelovao u regularnoj praktičnoj obuci, piše France Bleu.

Iako bomba nije imala detonator, počinjena je veća materijalna šteta na zgradi, a ozlijeđena su i dvojica radnika dok je evakuirano njih oko 150.

Francuske zračne snage preuzele su odgovornost za incident te poslale službenu ispriku zbog greške pilota, a navode i kako će odgovorni biti kažnjeni.

 

http://tribun.hr/vojni-zrakoplov-greskom-bombardirao-tvornicu-u-francuskoj/

  • Baš si srce 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10. 04. 2018. at 19:52, 890 said:

Pa nisi bas u pravu. Svaka drzava koja zeli imati civilni vazdusni saobracaj iznad svoje teritorije mora imati nesto sto se zove air-policing. Da bi imao ovu "vazdusnu policiju" moras imati borbene-lovacke avione koji su sposobni da identifikuju pretnju i neutralisu je ne daj boze. Za air-policing je minimum potreban dezurni par (na ruskom para) aviona.  Za odrzavanje trenaze jos 2-4 aviona. Za obuku 2-4 aviona. tako dolazimo do cifre od 8-10 aviona. Uz obaveznu remontnu rezervu i steppen ispravnosti od nekih 65-75% minimum potrebnih aviona je 12-16. Ako uzmemo da drzava ima recimo 5 miliona putnika od njih generise minimum 50 miliona evra zarade samo na ime taksi na aerodromima. Na osnovu preleta preko drzave jos toliko (ako su drzave na vazdusnim putevima kao balkanske). Postoji i cist profit od cargo saobracaja koji nije zanemariv. Neto godisnji profit je izmedju 50 i 100 miliona konvertibilnih novcanica. Tu se ne racunaju i ostali vidovi zarade od turizma, troskova koji putnici generisu mimo taksi i sl. Onda dodjemo do toga da ce Srbija za minimum 10-15 godina koliko ovi MiG-ovi leteti zaraditi preko milijardu dolara-evra a potrosila je nesto ispod 300 miliona i imace troskove od verovatno jos toliko za zivotnog veka ovih aviona na ime obuke, odrzavanja, goriva...A u svakom slucaju ima obavezu placanja air-policinga ako ne zeli da ima svoje vazduhoplovstvo i mora platiti nekoj drugoj drzavi da to radi u njeno ime.

Edit: Govoriti o jednoj eskadrili aviona kao bitnoj premoci u nekom ratu izmedju Hrvatske i Srbije bez uplitanja ostalih drzava je smesno. Cak i da jedna od zaracenih stvari nema uopste avione. Tehnicki mislim da je F-16 kompletniji avion od nase verzije MiG-29 medjutim mnogo ce zavisiti i od toga kojim naoruzanjem ce biti naoruzane Hrvatske F-16ce. Koliko vidim za sada su najavljene samo v-v rakete malog dometa. U toj varijanti su bez obzira na elektronsku opremu u nivou nasih MiG-29 cak i malo losiji. Tek nabavkom sofistificiranijeg naoruzanja ce imati prednost.

Potpisujem.

Fascinantno je koliko u biti malo ljudi zna ovu informaciju, ili obavezu da se ovakvo nešto mora ispoštovati.

Tu kod nas ima ljudi koji su protiv nabave aviona, koji bi te novce dali udrugama za bolesnu djecu, ljudima za hranu, i tko za što još.

Ja ih razumjem, u ovoj banana državi gdje je sve naopako, sad se nabavljaju tamo neke "leteće konzerve otpada" za silne milijarde, a ljudi kopaju po kontejnerima!?

ali definitivno koliko god glupo zvučalo je nabava aviona za nas plus, ne zbog kako se to voli po novinama potencirati nekih budućih eventualnih sukoba, nego upravo zbog air policinga, te zbog opcije rentanja usluge susjedima, što smo imali prije nego smo prepustili taj posao mađarima u slučaju Slovenije.

Što se tiče "čiji je veći" to je sada u ovo doba kada smo u NATO savezu i kada smo iskreno se nadam shvatili da ratni skukob nikad nije dobra opcija, totalno i bezpredmetno bezveze uopće i pričati, ili se priča tek toliko da se priča, a novinari bez veze dižu tenzije jer onda ljudi čitaju izdrkotine koje ima se plasiraju, pa eto i oni imaju neki smisao (i dobit će plaću) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greek Air Force Fighter Jet Crashes Off Skyros Island

ATHENS – A Greek Air Force fighter jet crashed into the sea off the coast of Skyros in the northern Sporades island chain in the Aegean but there were no initial reports about how it happened or the fate of the pilot.

The Mirage 2000-5 jet fell some nine miles northeast of the island, said Kathimerini, adding that Navy ships were sent to the area immediately.

The crash occurred during ongoing tension with Turkey in the Aegean, which has continued to sent fighter jets into Greek airspace, engaging Greek pilots in mock dogfights. There were no indications the crash was in any way related.

https://www.thenationalherald.com/197041/search-launched-to-find-mirage-2000-fighter-jet-missing-off-skyros/

Share this post


Link to post
Share on other sites

30656566_10214247071438111_2606819190442

tehnologija napreduje iz dana u dan :D

 

  • Baš si srce 2
  • Plus 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno i u saveznickim (NATO) drzavama jedan marinac bude 24/7 uz avion dok su u gostima. Taj deo mi nikada nece biti jasan. Mi smo kod nas dezurnog marinca koji je cuvaodva  F-16 drzali budnog cele dve noci i to smo na smenu iz zajebancije prolazili stajankom cisto da se ne uspava. Jadnicku su oci bile boje kao Ferari.

  • Plus 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo ga ponovo profa Milinović, pa ko voli..., lepotice "Džasim" (Džasmin) :D

 

Edited by Paprone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×